Torres de Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van palm2palm - WaarBenJij.nu Torres de Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van palm2palm - WaarBenJij.nu

Torres de Paine

Door: Paulien

12 Maart 2015 | Chili, Torres del Paine

Torres del Paine 10 -12maart

Het meest beroemde natuurpark van Chili heeft ons geen geluk gebracht....

10 maart
Het begon al op de reis erna toe vanuit El Calafate. Ergens net voor de grens naar Chile, in the middle of absolutly nothing kregen we een lekke band. Een klein stukje  staal, we denken van een veerooster, zorgde voor een luid sissende achterband..... Ja pech, maar gelukkig was de reserveband in orde en in no time konden we weer verder. Vraag was waarheen om de band te laten maken: 80 km terug naar een Argentijns dorpje, of 80 km  voorbij torres del paine naar een chileense  stad. We hebben voor het laatste gekozen en kwamen daardoor niet gepland al in Puerto Natales terecht. In de regen, en  de wind maakte dat een druilerig indruk. Gelukkig wel de band kunnen repareren in de middag, voor 3000 CLP.

De volgende dag vanuit Puerto Natales in de regen en wind terug naar het noorden naar Torres del Paine. We hadden op Internet een camping, met huisjes en kamers bij een boerderij gezien,net buiten het park maar die konden we niet vinden...Uit eindelijk was het droog en zagen we een andere camping gelegen in een perceel bos. Dus hebben we heel stoer ( vinden we zelf) gekampeerd.  In de middag zijn we een het park ingereden om wat rond te kijken, we zijn een paar keer letterlijk omgewaaid door de wind. Spectaculair was ook dat de wind water uit een meer omhoog joeg.  Maar mooi Torres del paine zeker

11 maart.
Omdat het gisteren zo hard waaide zijn we terug naar 1 van de uitzicht punten gereden . Er daar ging het mis.. We hebben mooie foto's gemaakt maar die kunnen we jullie niet laten zien. Camera is weg

• 16 Maart 2015 - 08:46

Anouk:

Wat vreselijk balen! Camera gestolen? Ook alle opslag kaartjes van de rest van de vakantie?
    Balen balen balen!
    Hopelijk de komende dagen nog wel mooie momenten!
    Groetjes van ons

• 16 Maart 2015 - 09:25

Juliette:

Ah nee hè. Dat is klote! Verloren? Gestolen? Ergens laten liggen?
    Doe aangifte en koop snel een nieuwe hoor.
    Het zou eeuwig zonde zijn als je geen foto's meer maakt.
    Nog een paar weken en je bent gelukkig weer terug in veilig Amsterdam ;-)
    Liefs!

• 16 Maart 2015 - 10:56

Inge:

Of is de camera weg gewaaid?? BALEN!!

• 16 Maart 2015 - 10:59

Inge:

De andere foto's zijn wel SPECTACULAIR!! Vooral die op (en Paulien tussen) de gletsjer!!