Fin del mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van palm2palm - WaarBenJij.nu Fin del mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van palm2palm - WaarBenJij.nu

Door: Paulien

18 Maart 2015 | Argentinië, Ushuaia

17-18 maart

We zijn in Ushuaia aangekomen, weer bijna aan het einde van een weg. Dit keer Ruta 3 van Argentinië.  Hij start in Buenos Aires en ruim 3000 km zuidelijk eindigt ie bij de grens met Chili aan de zuidkant van Vuurland. We zijn nu op km 3040 in Ushuaia, via deze weg gaan we omhoog Argentinië in, naar Puerto Madryn  ( is de planning). Dit wordt een hele rit, ik zal jullie laten weten op welke km we van ruta 3 afslaan.

Ushuaia is mooi gelegen tussen de bergen, een soort fjorden landschap met het Beagle kanaal  voor de deur. Morgen gaan we een paar uur varen op het Beagle kanaal, het moet erg mooi zijn. Ik hoop ook veel zee zoogdieren en vogels te zien.

Gisteren  zijn we van Punta Arenas naar (bijna) hier gereden. En wat is noordelijke Terra del Fuego leeg! Het is een pampa landschap met schapen schapen en af en toe een koppel koeien. Ook een enkele ja-knikker en aardgas productie put.Wat je hier ook ziet is kilometers, werkelijk kilometers hekwerk. Beide kanten van de snelweg zijn afgezet ook in ruige gebieden zonder vee. Waarvoor daar ook? De guanancos (locale wilde lama soort) springen er met een elegante boog overheen en staan rustig naast de weg te grazen.
Maar wat het echt een leeg landschap maakt is het ontbreken van bomen. Geen enkele boom te zien in tientallen kilometers pampa. Geen wonder dat de wind hier vrij spel  heeft.

Laatste te melden over de rit van Puerto Arena naar Ushuaia : het is ver, en we hebben ook veel tijd uitgetrokken voor de toeristische attractie op de route: konings pinguïns, op het chileense deel van vuurland. Grappig om deze dieren nu in het wild te zien buiten de dierentuin. Het is de enige een kolonie in het vaste land van Zuid Amerika, niet groot maar zeer de moeite waard on voor om te rijden.
Zodoende hebben maar overnacht in Rio Grande en zijn we vanochtend doorgereden naar hier. Gisteren middag waren we het zat, hebben in Rio Grande het eerste de beste hotel genomen, een heel fout casino hotel. Maar wel met het grootste bed waar we ooit in geslapen hebben!
En goede wifi zodoende zijn we up to date met " boer zoekt vrouw"

• 18 Maart 2015 - 10:10

Inge:

hahaha! Jullie blijven dus in ieder geval op de hoogte van het wereldnieuws.. BZV! :-)
    En dat in zo'n desolaat landschap… wat een contrast!

• 21 Maart 2015 - 19:24

Gudi:

Zoho dat zijn mooie avonturen. Leuk om te lezen en ik denk dat wij dit gebied ook op ons verlanglijstje gaan zetten. Grappig dat jullie ook een van die ruim 4 miljoen mensen zijn die gluren naar BZV. Wij horen daar ook bij. Nog heeeeeeel veeeel plezier op reis

• 22 Maart 2015 - 20:29

Jans Van Griethuizen:

hallo mooi telezen zo als jullie genieten van het mooie land als ik dat lees zie ik me zelf daar weer rond lopen geniet er van het is zo weer voor bij heel veel mooie dagen groetjes mamma

• 18 April 2015 - 14:48

Albert Van Der Weijde:

In dat foute hotel hebben wij ook overnacht. Enorme slaapkamer met grote bedden etc.
    Wisselkoers was trouwens best goed in het Casino.
    Tegenover het hotel is een restaurant waar je prima steaks (lomo) kunt eten.

Vriendelijke groeten,
    Albert