stand wandeling langs Straat Maggellanes - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van palm2palm - WaarBenJij.nu stand wandeling langs Straat Maggellanes - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van palm2palm - WaarBenJij.nu

stand wandeling langs Straat Maggellanes

Door: Paulien

15 Maart 2015 | Chili, Punta Arenas

13 -15 maart Punta Arenas

We zijn na Puerto Natales in Punta Arenas aangeland, een redelijke grote stad in Zuid Chili. Dit is een "oude" stad met veel geschiedenis. De stad beleefd een glorie tijd voor de opening van het Panama kanaal. Alle schepen vanuit de Atlantische oceaan voeren  in die tijd via Staat Maggellanes naar de Stille Oceaan.  Zodoende omzeilden ze via Kaap Hoorn. Ook is Punta Arenas de stad waar een een aantal hele grote herenboeren hij paleisjes gesticht hebben.(een familie kocht in achttien honderd zoveel 1 miljoen!! hectaren grond op vuurland voor een schapehouderij)
Tijd voor cultuur en geschiedenis in Punta Arenas als afwisseling van alle natuur de laatste weken. We hebben een paar musea bezocht, gegeten in een historische hotel en verder veel mensen zitten kijken.
Op zondag zijn we op pad gegaan, we wilden naar  een vuurtoren wandelen, langs Straat Maggellanes,  de meest zuidelijke vuurtoren op de Amerikaanse vaste land, die een paar kilometer voorbij het einde van de weg op een mooie kaap gebouwd is.
Helaas voor ons was het einde van de weg niet het einde van de weg zoals op de kaart. De laatste paar kilometers van de weg zijn namelijk weg.  De weg was weggespoeld, (weg was trouwens ook een groot woord voor het karrenspoor langs het strand)
Vandaar dat we lekker zijn gaan lopen in de regen richting de vuurtoren.Een stand wandeling langs Straat Maggellanes, met als hoogtepunten : een zeeleeuw die lekker aan het dobberen was, en ook nog een stel dolfijnen die  rustig voorbij kwamen zwemmen. En verder geen mens te zien.
De vuurtoren wel van een afstand zien staan maar niet bereikt, de zondag middag was daarvoor te kort jammer genoeg....

• 22 Maart 2015 - 20:08

Jans Van Griethuizen:

wat een mooie reis ik geniet mee ik zie het voor mee de biegelbaai vuurland ik zie me zelf daar weerrond lopen ge niet er van papa is alles het zelf groetjes mamma