Op de weg terug deel 1 - Reisverslag uit Gaimán, Argentinië van palm2palm - WaarBenJij.nu Op de weg terug deel 1 - Reisverslag uit Gaimán, Argentinië van palm2palm - WaarBenJij.nu

Op de weg terug deel 1

Door: Paulien

23 Maart 2015 | Argentinië, Gaimán

23 maart
Vanaf vandaag zijn we officieel  op de terugweg naar Chili om de auto in te gaan leveren. Nog ruim een week hebben we.  En eigenlijk zijn we ook er ook wel aan toe om weer naar Nederland te komen.

Vanochtend vroeg de spullen op de camping weer ingepakt, benzine getankt, beetje lucht bij één van de banden gedaan en daar gingen we weer.
Eerste stop van daag was in Trelew , het dinosaurus museum, daarna door naar Gaan naar een fossielen openlucht museum. In deze regio van Argentinië stikt het van de fossielen,  de allergrootste die ooit gevonden werd is hier in de buurt vorig jaar opgegraven.  Beide musea waren aardig, kan zoveel beter.
Maar het derde museum was gewelding: drie kamers in het oude treinstation hier in Gaiman,  waar we ook overnacht hebben. De claim  to fame van dit dorp is de Wales achtergrond van de eerste pioniers. De curator van het museum was heel enthousiast, zodat we ruim een uur binnen zijn geweest.
De Welsh zijn hier in 1840 georganiseerd heen gekomen met als doel een nieuw stuk Wales te creëren, tot 1910 , 1920 hadden ze ook nog steeds een krant in het Welsh. En nog kan je nog steeds taallessen in Welsh volgen.
Verder ligt deze plaats in de vallei van de rivier Chubut, met heel veel irrigatie kanalen is de hele vallei groen, en compleet andere wereld dat Valdez, op nog geen 150 km afstand . In de tuin van de B&b staat een vijgenboom, alle huizen hebben goene, grote tuinen en langs de weg wordt groente en fruit aangeboden.

Nog even over Bart zijn baard: hij denkt dat ie op Darwin leek, maar het was meer  Paulus de boskabouter

• 24 Maart 2015 - 16:31

Anouk:

Paulus of Darwin, onze jongens vinden dat het wel weer mooi is geweest. Ze willen op bezoek komen in Amsterdam!