In die Schweiz - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van palm2palm - WaarBenJij.nu In die Schweiz - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van palm2palm - WaarBenJij.nu

In die Schweiz

Door: Paulien

14 September 2008 | Zwitserland, Bern

Zondag 14 Sept.
Vandaag even geen kronkel weggetjes en mooie vergezichten, want anders komen we nooit thuis. Via een (bijna) lege autostrada naar het noorden. Lekker zo’n lege weg op zondag, binnen 2 1/2 uur naar Lago Maggiore gereden. De Jeep wordt steeds roder, de regen onderweg spoelt steeds meer van de zwarte latex weg. Hij begint nu zelfs een beetje te glansen!
Vanaf Lago Maggiore, via een klein berg weggetje, zijn we de Alpen binnengegaan. Naast de weg was een nauwe kloof, met in de diepte een kolkende rivier en langs de bergwand stalen netten op de rotswand om steenslag te voorkomen. Zonder er erg in gehad te hebben zijn de olijfbomen en palmen uit het landschap verdwenen. We gaan nu echt naar het Noorden. Via de Simplon pas zijn we Zwitserland ingereden. Dit was de meest relaxte grensovergang, De Italiaanse grenspost was verlaten en bij de Zwitserse douane alleen even pasporten laten zien.
Op de Simplon pas lag geen sneeuw. Helaas want we willen Jeep zo graag sneeuw laten zien en voelen. Dus de komende dagen gaan we het hoger op zoeken.
Tot later

• 16 September 2008 - 13:55

Lydia Roozing:

Hallo Bart en Paulien,
    Bijna weer in Amsterdam, dus welkom in Holland.
    Net jullie hele reis gevolgd door advies Robitha. Super. Groetjes.

• 17 September 2008 - 05:57

Rolien:

bijna in A'dam
    ben 1 oktober weer terug maar dan zijn jullie weer weg?
    helaas geen boot tochtje door de a'damse grachten