De laatste loodjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van palm2palm - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van palm2palm - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Bart en Paulien

23 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Donderdag 18 – zondag 20 Sept.

De laatste loodjes waren niet zwaar, daarvoor is thuis komen veel te leuk. Donderdag de 18de zijn we van Zwitserland naar Nederland gereden. Het record voor meeste eenvoudige grens is op het laatste moment gebroken: De Zwitserse - Franse grens is geheel onbemand!

Onze planning dicteerde dat we op de 19 in Bergen op Zoom zouden aankomen, waar familie en vrienden het weekend langs zouden komen. 18 september hebben we overnacht in Valkenburg, Limburg. Ik was daar nog nooit geweest, zoals op bijna alle plaatsen die we deze reis hebben bezocht. Tip: Valkenburg niet op nemen in de route, alhoewel het een fascinerend dorp met bejaarden en een enkele tiener zo buiten het hoog seizoen.

Op vrijdag via België naar Bergen op Zoom gereden.
In Bergen op zoom hebben we de tent weer opgezet, in een stukje privé bos. Lekker herfst weer, kamp vuurtje en bezoek van familie en vrienden is toch wel de beste manier om de reis te evalueren.
Op zaterdagavond direct de hele familie in 1 keer ontmoet op een hele gezellig barbecue in het bos. Op zondagmorgen 21 Sept. zijn we nog steeds niet richting Amsterdam vertrokken. Jeep was even niet welkom: Amsterdam had een autoloze zondag gepland op deze dag. Uit eindelijk zijn we, 5 weken na vertrek op zondag avond half 8 in Amsterdam aangekomen. Jeep vindt het eigenlijk een beetje eng is de stad: staat met de voorkant boven zo’n rare gracht. En al die fietsers die zich niets van de regels aantrekken.
De komende week zullen we bezig zijn met de was, inschrijven in Amsterdam, auto invoeren enz.

We willen jullie bedanken voor de leuke reacties op ons reis verslag, verder willen we Jacqueline en Dick de Boer in China en de Family de Kok in Nederland bedanken voor hun goede reis tips.
Vanochtend hadden we het idee om met de auto via het oude Oostblok, Turkije en Iran terug te rijden naar Dubai, een leuke tocht om in het achterhoofd te houden. We gaan nu eerst nagenieten van de mooie reis die we hebben gemaakt en wie weet komt de andere route een volgende keer.

Tot later.

• 25 September 2008 - 01:19

Jadick:

Hoi,net alles bij gelezen, we kregen geen berichten meer en maakten ons zorgen. Nu zelf opgezocht en gelezen dat jullie een fantastische reis hebben gehad. Ook Europa had veel moois te bieden. Wij kennen dat gevoel om zo weer terug te willen rijden/reizen. liefs voor beiden en succes van de herstart van een werkend bestaan.

• 27 September 2008 - 17:37

Huib En Agnes:

Gefeliciteerd met jullie behouden thuis komst.

• 02 Oktober 2008 - 15:45

Jeroen En Phuc:

Bart / Paulien,

Gezond en wel weer thuis in 020, ja zo noemt een Rotterdammer jullie stad. Genoten van de verhalen en leuke foto's.
    Tot gauw in Dubai en ik kan het me helemaal voor stellen van de Jeep. Ik zou me daar ook rot voelen boven die stink grachten hahahaha.