Koud! - Reisverslag uit Altdorf, Zwitserland van palm2palm - WaarBenJij.nu Koud! - Reisverslag uit Altdorf, Zwitserland van palm2palm - WaarBenJij.nu

Koud!

Door: Bart

17 September 2008 | Zwitserland, Altdorf

Maandag 15 /Dinsdag 16 / woensdag 17 september 2008

Nadat we Maandag een stuk gewandeld hadden van Tasch naar Zermatt en terug, hebben we dinsdag een groter tocht gemaakt.
Wegens onze strakke reisschema :-) hebben we dinsdag een treintje genomen van Zermatt naar het weerstation Gornergrat op een hoogte van 3100 meter. Nadat we daar wat foto’s hadden genomen van de Matterhorn zijn we aan de afdaling naar Zermatt begonnen.

We hadden natuurlijk beter moeten weten na onze Petra ervaring, dit soort dingen moet je alleen doen als je enige wandel training hebt gehad en niet ruim 8000 Km op je kont in een auto heb gezeten. Het ging allemaal perfect tot we vanochtend op stonden. We hadden allebei spierpijn in de kuiten en de boven benen. Met Paulien ging het vandaag in de loop van de dag een stuk beter. Ze kan zich weer normaal bewegen, ik daar en tegen heb de benen van een marionetten pop. Als ik op sta uit een stoel of uit de auto stap, lijkt het of ik de eerste paar meter geen controle over mijn benen heb, alles is stijf.

Vandaag hebben we de Nufenen (2800 meter)pas en de Gotthard (2000 meter) pas gereden.
We hebben de Jeep de sneeuw doop gegeven. Het was op de Nufenen erg koud maar er lag gelukkig veel sneeuw.

PS als je goed naar de foto kijkt kan je zien dat ie kippenlak heeft.

Tot later, de laatste loodjes komen er aan