Jordanie in - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van palm2palm - WaarBenJij.nu Jordanie in - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van palm2palm - WaarBenJij.nu

Jordanie in

Door: Paulien

22 Augustus 2008 | Jordanië, Akaba

Dinsdag 19 Aug.
Azraq naar Aqaba.
We zijn deze dag begonnen met een karig ontbijt in het Azraq resthouse. Samen met een Italiaans stel zijn we de enige gaten in dit hotel. Het is zo’n hotel waar de tijd heeft stil gestaan of kan je het vergane glorie noemen? Maar de bedden waren goed, de douche niet te koud en de Nescafé smaakte ook goed.
De tocht naar Aqaba begon over de hoogvlakte. Lekker klimaat daar, je kunt uit de auto stappen en niet direct beginnen met zweten

Opvallende zijn de vele check points onderweg en in tegenstelling met Saudi allemaal bemand. Met vriendelijke beambten hier in Jordanië, ze willen overal een praatje maken. Verder geen serieuze controles of zo. We reden een tijd lang bijna gelijk op met een Saudi, hij ging op reis en nam mee… Twee keer haalde hij ons in met een gangetje of 120, steeds net voor een check Point. Elke keer moest hij dan de auto aan de kant zetten. Wij arriveerden een minuutje na hem en konden na een kort praatje door. Terwijl hij elke keer zijn auto kon leeg halen. Is het onze auto of het type paspoort of een vrouw achter het stuur??
Uiteindelijk zijn we in Aqaba aangekomen. Plotseling weer in een druk dorp, waar de meeste hotels vol zaten of we ze niet konden vinden. Na een paar pogingen zijn we in een nieuw Raddison SAS resort terecht gekomen. Het zwembad was verrukkelijk