Uitje naar Wadi Rum - Reisverslag uit Amman, Jordanië van palm2palm - WaarBenJij.nu Uitje naar Wadi Rum - Reisverslag uit Amman, Jordanië van palm2palm - WaarBenJij.nu

Uitje naar Wadi Rum

Door: Bart

22 Augustus 2008 | Jordanië, Amman

Woensdag 20 Aug.

Wadi Rum stond hoog op ons verlanglijstje en het is waarde het gebied te bezoeken. Het is waanzinnig mooi. Het lijkt niet op een wadi in de UAE of Oman. Het is heel wijds met veel zand tussen grote bergen. Gedurende de eerste wereld oorlog, heeft Lawerence of Arabia verschillende keren de winter hier door gebracht. Het gebied is nu een natuur reservaat. Als je een 4 wiel aangedreven auto heb en alleen op de zandpaden blijft, mag je er in. Wij hebben er een tocht van ongeveer 75 km gemaakt, de paden gingen echter ook over mooie rode zandduinen wat gewoon weer echt woestijn rijden was. Dit is ook een gebied waar veel bedouins (engels uitspreken) zitten.

• 24 Augustus 2008 - 23:16

Jadick:

Hoi, deze Wadi hebben wij gemist, zo te horen is dat dus echt een misser geweest.Willen graag meer foto's want het is gewoon mee genieten.