Terug naar de woestijn - Reisverslag uit Palmyra, Syrië van palm2palm - WaarBenJij.nu Terug naar de woestijn - Reisverslag uit Palmyra, Syrië van palm2palm - WaarBenJij.nu

Terug naar de woestijn

Door: Paulien en Bart

27 Augustus 2008 | Syrië, Palmyra

Dit was het thema van deze dag. We zijn naar Palmyra geweest zo’n 350 km noord oost van Damascus. Eens, in de Romeinse tijd was dit een wereldstad, gebouwd in een strategische oase. Daarna kwam het veerval n een zware aardbeving. Wat er nu nog zichtbaar is van de stad zin heel veel pilaren die mooie opgelijnd staan in de woestijn. In tegen stelling van Jerash in Jordanië was het niet druk hier, misschien omdat de site zo groot is dat de bezoekers in het niet vallen. Ook opvallend, met de auto van ruïne naar ruïne, lijkt wel Dubai.

We hadden besloten om de avond te beginnen met een biertje op een van de terrassen bij de ingang van het dorp. Achteraf bleek dit ook de stamkroeg te zijn van een paar Kroaten die in Palmyra woonden. Zij werkte op een olie en gas win locatie ongeveer 50km buiten de stad.
Binnen de kortste keer stond onze tafel vol bier want we moeste mee drinken. Maar op een ogenblik keek ik naar Paulien en zag dat ze het heel gezellig vond maar dat het bier toch iets harder aan kwam dan geplant. We hadden die dag alleen een ontbijt en wat salade als lunch op. Met veel moeite hebben we afscheid genomen van de gezellig Kroaten en zijn we lekker een kebab gaan eten.

• 27 Augustus 2008 - 17:55

Willemien:

Hoi Paulien, ben je al een beetje boven water en was het lekker bier? of moet je uit noodzaak je abbaya weer aan??(ha,ha....
    Ik hoop dat je in ieder geval een beetje rustig in de auto kunt zitten, of was Bart in dezelfde staat als jij?
    Zo te zien zijn jullie in een prachtig gebied beland met veel historie. Leuk dat we jullie zo kunnen volgen.
    Veel plezier en tot horens, groetjes uit Huijbergen.

• 27 Augustus 2008 - 18:20

Mama En Dorien:

Hoi Bart en Paulien!
    We hebben net jullie laatste berichtje gelezen, leuk! Het moet wel heel gezellig geweest zijn met de kroaten! Dat zijn leuke dingen die onderweg op je pad komen!
    Hier zijn de kinderen druk met de huttebouw, en de oudere druk met ringsteken.. Anjo en opa zijn de trekkers aan het klaarmaken, anjo en dorien gaan als 'boerderijdieren' en Marjan en Gudi als voetbalvrouwen.. En tussendoor genieten we allemaal van jullie leuke verhalen!
    Veel plezier nog!
    Liefs Mama en Dorien

• 28 Augustus 2008 - 04:54

Remco En Miralda:

Jullie zo'n mooie reis en wij maar plantjes water geven en Baantjer kijken...

• 28 Augustus 2008 - 15:37

Cindy:

Jeeeeeeeeetje.... Ik ben zooooo jaloers! Echt geweldig :)

Liefs, Cindy