Italie (oud nieuws) - Reisverslag uit Rome, Italië van palm2palm - WaarBenJij.nu Italie (oud nieuws) - Reisverslag uit Rome, Italië van palm2palm - WaarBenJij.nu

Italie (oud nieuws)

Door: Bart

14 September 2008 | Italië, Rome

Goeie dag allemaal
Ja, hallo hier zijn we weer. We zijn in Zwitserland aangekomen . Dat we niets van ons hebben laten horen vanuit Italië heeft een technische oorzaak. We zaten in een catch 22 situation: om via WiFi op het internet te komen heb je een account nodig bij een van de hotspot aanbieders. En om een account aan te maken moet je het internet op...Ja dan ook nog dit: het enige internet café we tegen kwamen was out of order… Dus zie hier onder het ouwe nieuws van uit Bella Italia geschreven door Bart op een stoeltje voor de tent.

Woensdag 10 en donderdag 11 september

Vandaag Woensdag met de ferry uit Corfu in Italië Brindisi aangekomen.
De oversteek van 9 uur was lekker rustig, we hadden ons zelf verwend en een 2 persoons hut genomen.
In Italië aangekomen zijn we rechtstreeks via de autostrada naar Pompei gereden.
Zoals de meeste wel weten ligt daar een Romeinse stad die door de vulkaan Vesuvius onder de as is gelegd. De stad is goed bewaard gebleven en is was zeker de moeite waard om er te zijn geweest. We hebben tijdens deze tocht verschillende oude Romeinse locaties bezocht.

Het zet je wel aan het denken over hoe groot het Romeinse rijk is geweest en hoe lang ze hebben moeten reizen om bijvoorbeeld helemaal naar het binnenland van Syrië te gaan.
Ze zijn natuurlijk een groot gedeelte over water gegaan maar ook over land via vaste routes.
Het aanleggen van wegen heeft de Italianen waarschijnlijk altijd al in het bloed gezeten.
De Romeinen legden wegen aan met grote keien, de huidige Italiaan legt snelwegen aan die ze Autostrada noemen. De Romeinse keien weg was al niks, maar sommige stukken autostrada zijn net zo erg. Die zijn op sommige plaatsen zo smal, die zijn gemaakt voor de Fiat’s 500, uno’s en punto’s en niet voor de Landcruisers, FJ cruisers of alle andere slagschepen die er in Dubai rond rijden. De Jeep voelde zich behoorlijk macho tussen al dat kleine gespuis. Dat duurde echter niet lang, voordat zo’n 500 ding met licht seinen liet merken dat we te langzaam reden op de linkerbaan. De jeep had een Dubai flashback. Italianen zouden zonder veel moeite in het verkeer van Dubai mee kunnen doen. Ze rijden en bellen tegelijk en de ene keer rijden ze hard voorbij om ze een paar minuten later weer tegen te komen met een slakkengang.

Genoeg over wegen. Morgen gaan we Toscane verkennen. We zitten nu op een Camping tussen Sienna en Florence. We hebben net de tent opgezet. Voor dat we er in konden hebben we eerst nog een halve kilo zand van de laatste Liwa tocht er uit moeten vegen.