Zeilen weekendje - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van palm2palm - WaarBenJij.nu Zeilen weekendje - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van palm2palm - WaarBenJij.nu

Zeilen weekendje

Door: Bart

09 September 2008 | Griekenland, Kérkyra

Zaterdag 6/ zondag 7/Maandag 8 september.

Zaterdag ochtend aan boord van ons verblijf voor de komende 4 dagen gestapt.
Dinsdag moeten we de boot weer inleveren en nemen we de nacht ferry naar Italië.

Zaterdag om 10 uur aan boord gestapt en om 11:30 uur de trossen los gegooid.
Nadat we de zeilen hadden gehesen en ons bootje door een lichte zwoele bries vaart kreeg, werd de marifoon bijgezet op het lokale communicatie kanaal.
Tot onze verbazing kwam meteen het volgende gesprek uit de speaker van de marifoon, “Dubai, Dubai, Dubai, this is the Shadow do you reach me”. Dit kon toch niet waar zijn, het jachtje (100 plus meter) van Sheik Maktoum van Dubai en zijn guard vessel de Shadow waren ook aan het varen in de wateren van Corfu. Geef hem ongelijk, de diep blauw heldere wateren van Corfu en de kleine baaitjes met witte stranden zijn een fantastische plek om te vertoeven.

We hebben nog verder geluisterd naar de marifoon, om te horen waar het jacht zich precies bevond, maar helaas niks meer gehoord. Jammer, want volgen goed Hollands gebruik, wilden we wel even langs voor een lekker bakje koffie.

We liggen nu voor anker in de baai van het plaatsje Stefanos, we hebben het idee dat we hier in een reis folder zijn beland, kleine beschutte baai, wit strand en een idellyse plaatsje.
Misschien wel een leuke plek voor een tweede huisje, alhoewel we willen ook nog even kijken in Toscane… :-)
We leven op het ogenblik in een totaal andere wereld dan dat we de afgelopen 3 weken hebben geleefd. Geen oude steden, geen kilometers maken, geen gespit in de lonely planet wat het volgende doel is. Het lijkt wel vakantie!
Morgen moeten we de boot inleveren en gaan we door met de reis.

Tot later.

• 09 September 2008 - 07:39

Maurice:

Ziet er heel relaxed uit, krijg zin om ook te te gaan zeilen! Gelukkig schijnt de zon vandaag in Rotterdam...

• 09 September 2008 - 15:40

Juliette:

Hi! wij zijn terug uit Indonesie, en ik zit nu al jullie berichten achter mekaar te lezen. Op vakantie, in de internetcafé's kwam dat er niet van. Dat waren van die verbindingen die even langzaam gaan als het breiwerk van 10-jarige. Wat een geweldige reis maken jullie toch! Maareh, ook belangrijk: wanneer zijn jullie nou weer thuis?? Op tijd om de kaarsjes op de taart uit te blazen?
    liefs juliette

• 12 September 2008 - 21:53

Rolien & Jack:

Hebben net het baggerzeilweekend overleefd! Rolien op de platbodem als eerste geeindigd!!!!
    Ik met de pastoor en als 6e over de streep van de 19 gestartte!fEEST VAN boka MAAR GOED GEORGANISEERD!!! Hebben daarna de auto ingepakt(wat eigenlijk de motor had moeten zijn) en naar Maastricht en Aken afgereisd. Maandag terug naar de werkelijkheid dus Rolien St.Petersburg en ik naar Nordeney.Fijne reis verder R&J.

• 14 September 2008 - 17:37

Robitha:

Hoi Bart en Paulien,
    Na Nederland, Salalah, het wasgoed en een beurs deze week, ben ik er nu even een avondje voor gaan zitten! Salahla en de reis terug langs de kust waren geweldig, het gevoel van tijd waren wij ook helemaal kwijt. Jammer dat jullie er niet bij waren!
    Maar vanavond: Palm2Palm lezen, het hele verslag en ik zit weer in de reissfeer. Jullie verslag maakt deze reis zeker iets om naar uit te kijken, ik krijg er al helemaal zin in! Blijf lekker genieten, we volgen jullie !!
    xx Robitha, Jack, Jorian