Petra - Reisverslag uit Petra, Jordanië van palm2palm - WaarBenJij.nu Petra - Reisverslag uit Petra, Jordanië van palm2palm - WaarBenJij.nu

Petra

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg

22 Augustus 2008 | Jordanië, Petra

Donderdag 21 Aug.
Aqaba naar Petra
Vrijdag 22 Aug. Petra

Daar liggen we dan op bed, moe maar voldaan van onze noeste arbeid.
We hebben vandaag en gisteren middag door het gebied gelopen waar de ruïnes van Petra zijn. Een ongelooflijk mooie ervaring en een echte aanrader voor mensen die nog naar Jordanië willen.
Ik heb er echter wel 2 kleine ongemakken aan overgehouden. Het eerste is spierpijn in de kuiten. In Dubai heb ik niet echt aan de conditie gewerkt, een wekelijkse golf afspraak doet niet veel voor je conditie. Het gebied van Petra is bergachtig en de golfbaan is meer heuvelachtig. Ander klein ongemak, en tot leed vermaak van velen anderen, is dat ik voor de komende dagen een witte bril op mijn hoofd heb staan. De zon was vandaag erg goed bezig, maar ik had wat vaker mijn zonnebril moeten afzetten. Op aanraden van Paulien heb ik aftersun op mijn gezicht gesmeerd. Inderdaad de witte bril is weg, alleen is mijn gezicht nu helemaal wit.
Ander mooi ding in Petra is, dat je mensen kan kijken. Dit is iets wat we altijd erg leuk vinden op een terrasje in Amsterdam. In Dubai kan je mensen kijken in de shopping mall maar dat is niet zoals in Amsterdam of hier in Petra. Lekker in de schaduw zitten en kijken wat er voorbij komt aan mooie… en mensen zoals als ik.
We zijn nu bijna een week opreis en we zijn allebei het besef van tijd kwijt. Volgens mij is dit het beste wat je kunt overkomen tijdens het reizen. Het is wel lastig als je een “online” dagboek probeert bij te houden, we hebben net een paar stukjes herschreven omdat we alles door elkaar aan het halen waren.
We gaan ons nu voorbereiden op morgen, dus tot later!

  • 22 Augustus 2008 - 18:58

    Gudi:

    Petra, dat ziet er indrukwekkend uit. Dat hoop ik ooit ook een keer te zien. Volgens mij hebben wij vandaag alle reisberichten in een keer gekregen. Superleuk voor jullie dat jullie zo'n reis maken.

  • 23 Augustus 2008 - 08:45

    Rolien:

    hi

    jordanie ziet er goed uit, staat hoog op de lijst voor een vakantie.

    Goede reis

  • 23 Augustus 2008 - 10:17

    Marjan:

    Hoi Bart en Paulien Ziet er goed uit We vinden het superleuk om het op deze manier mee te beleven Veel plezier en voor de spierpijn op z'n tijd rustig aan

  • 23 Augustus 2008 - 17:36

    Remco En Miralda:

    Net de laatste 5 verhalen gelezen; mooi kleurtje auto, mooie abaya, geen wadi foto (hoe weten we dan of we dat ook moeten gaan doen... later... als we een keertje tijd hebben!!!)en de Petra-foto ziet eruit als een touristenfolderplaatje. Gelukkig hebben jullie nog wat weken voor de boeg en kunnen wij nog wat weken genieten van jullie verhalen.

  • 23 Augustus 2008 - 17:39

    Remco En Miralda:

    Hoi, zijn we nog een keer... zag dat er wel een foto van Wadi Rum te bewonderen was, maar hij kwam bij ons even niet in beeld...
    Nou ja, Wadi Rum dus maar toegevoegd aan ons wensenlijstje!
    Veel plezier de komende dagen!

  • 24 Augustus 2008 - 23:19

    Jadick:

    Fantastisch op naar het volgende hoogtepunt. Wij hebben nog een weekendje kunnen genieten van de Olympische spelen en het Holland Heineken Huis, ook tof. Goede reis.

  • 05 September 2008 - 06:00

    Frank En Yvonne:

    Wat een prachtige reis tot nu toe! En Jordanie is natuurlijk helemaal prachtig! Veel plezier toegewenst, Frank, Yvonne en kids. Enne, als je nog eens door een woestijn komt, drink dan nog een glaasje nepchampagne uit plastic glazen op ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Petra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 September 2008

De laatste loodjes

22 September 2008

thuis!

17 September 2008

Koud!

14 September 2008

In die Schweiz

14 September 2008

Toscane

Actief sinds 04 Aug. 2008
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 27289

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 01 April 2015

Patagonië

10 Augustus 2008 - 20 September 2008

Mijn eerste reis

14 Mei 2011 - 30 November -0001

Gladstone

Landen bezocht: