Griekenland - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van palm2palm - WaarBenJij.nu Griekenland - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van palm2palm - WaarBenJij.nu

Griekenland

Door: Bart

06 September 2008 | Griekenland, Kérkyra

Donderdag 4 en Vrijdag 5 September

Zo daar zitten we dan op ons balkon van het Hotel in Corfu stad. We kijken uit op het oude fort en rechts van ons zien we de kleine jacht haven van de stad.

Na een mooie tocht van 2 dagen door de bergen van Noord Griekenland (groene route gereden) zijn we hier aan het eind van de middag, na een boot tochtje van 2 uur, op Corfu aangekomen.
De grens overgang tussen Turkije en Grieken land was een makkie, ze waren alleen geintresseerd of we verzekert waren en wilde de groene kaart zien.

We hebben net lekker gegeten en wat ouzo gedronken op de wandel promenade van de stad. De promenade is een kleine 300 meter lang met aan beide kanten terrasjes. Dit is de plaats op Corfu om gezien te worden en de mensen zijn dan ook voor deze gelegenheid mooi aangekleed. We hebben wat gedronken bij een oud restaurant /koffie huis. Een plek waar ze nog echte obers hebben, die met een elegance volle dienbladen door het lopende publiek manoeuvreren.

Het is ook de gelegenheid om onze reis van de afgelopen 3 weken te laten bezinken. We hebben in z’n korte tijd zoveel indrukken opgedaan. De komende dagen gaan we het “rustig” aan doen en tot en met Dinsdag zitten we op een zeilboot waarmee we tussen Corfu en het vaste land van Griekenland zeilen. Tot later.

• 07 September 2008 - 04:37

Jadick:

Hoi,vanaf nu geen herkenning meer voor ons,dus allemaal nieuws.Corfu ziet er ook prachtig uit, veel plezier.

• 08 September 2008 - 20:32

Gudi:

Hoi Paulien en Bart, heel leuk om jullie zo te volgen.Ik kan me voorstellen dat jullie nu aan het varen zijn. Even een pas op de plaats(plas). Drente was leuk. Gelogeerd in een oude boerderij met mooie tuin.